Nördarna diskuterar

Jag och Malin kikade sagan om de två tornen igår, för kanske minst tvåhundrade gången. Det var en typisk nördkväll, med både chips och glass. Men när vi låg där nergosade under Malins fantastiska filt med armnar, stötte vi på ett stort problem. Filmen har kommit till helms klyfta, alverna anländer precis för att hjälpa Rohans ryttare i striden mot Saruman. Då uppstår följande konversation:
-
Ufot, irriteratt: asså det där är så himla onödigt!
Malin, frågande: onödigt?
Ufot: Ja, det är inte så i boken, då kommer typ bara Elronds söner!
Malin: Men, han kanske bara har jävligt många söner? han är ju faktiskt minst 3000 år gammal..
-
Jag trodde jag skulle dö, så mycket skrattade jag. Vi är sjuka och Elrond är en riktig hingst.
-



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0